tisdag 12 februari 2013

Ibland blir det spännande

Kommunpolitik har sina riktigt intressanta stunder. Dagens kommunfullmäktigesammanträde får avgjort ses som ett sådant.

Kommunpolitik blir allt för ofta mer förvaltning än politik. Men idag skulle det beslutas om huruvida kommunen skulle införa LoV eller inte. Vad jag tycker om just den lagen har jag spenderat både ett och två inlägg på innan, så det låter jag nog vara.
Men det var oerhört uppfriskande med en livlig debatt där jag tror faktiskt alla representerade partier i KF deltog.

Vackraste ögonblicket få nog ändå vara när SD går upp och säger att vi inte ska vara så instängda, vi borde öppna upp oss mer.

Men min åsikt i frågan står kvar. LoV är endast ett sätt att försöka få fler vinstdrivande företag i välfärden. Och att kalla det för något med valfrihet i namnet är bara en rökridå för att dölja just det faktumet.
Och jag fick som jag ville, votering 17/10 gav att någon LoV ska vi inte ha här så länge det är upp till oss.

I övrigt kan jag tycka det är lite lustigt att det finns en lag, som är valfri.
Fast de kanske ska göra lagen om valfrihet till ett tvång 2014.
Det är ju kul hur man än vänder på det.

Sen var också de förträffliga jäntorna som startat Fritidsgård för funktionsnedsatta här i kommunen på plats och informerade. De är en sann inspirationskälla och en förebild för alla ungdomar i kommunen, nä baske mig, för alla invånare i kommunen!
Svenska hjältar 2013?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar