torsdag 21 februari 2013

Åkessons ding ding-värld

När jag läser intervjun som dagens samhälle gjort med Jimmie Åkesson måste jag mellan skrattsalvorna anstränga mig för att komma ihåg att det finns en skrämmande stor det av den Svenska befolkningen som köper den dikt han spottar ur sig.

Det finaste exempel av SD-humor texten erbjuder är Jimmies försök att ta avstånd från SDs rasistiska förflutna genom att säga: "Jag använder inte uttrycket Bevara Sverige svenskt, jag säger Låt Sverige förbli Sverige".
Och just där blir det så vanvettigt roligt att jag inte vet var jag ska ta vägen.

Vad det gäller flyktingmottagande och kriget i Syrien säger han att vi ska lägga pengarna på att hjälpa flyktingarna i de läger där de befinner sig. Att just läger skulle vara den vinnande idén har ju även varit gällande tidigare. Gick väl sådär kanske.

Han drar återigen upp hela den galna raddan om skolavslutningar i kyrkor etc. För det skulle "kränka de som inte tror på gud". Varför det blir ett argument mot invandring förstår jag aldrig då jag själv inte tror på gud. Jag har också en helt ovetenskaplig och ogrundad undersökning (min gissning) som pekar på att en övervägande majoritet av Sveriges befolkning inte tror på gud.
Han drar även in något om adventsljusstakar på äldreboenden, men här blir det bara löjligt.

Och när jag ser den helsidebild som DS tryckt på själva obersturmführern är hans blick så fylld av lika delar rädsla och kyla att jag känner ett enormt obehag efter ryggraden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar